Hrek : Sajtkzlemny "Pimpka tehetsggondoz kr" NTP-MV-17-0098 |
Sajtkzlemny "Pimpka tehetsggondoz kr" NTP-MV-17-0098

A Karcsai ltalnos Iskola s Alapfok Mvszeti Iskola sikeresen valstotta meg „A hazai s a hatron tli mvszeti tehetsggondoz programok tmogatsa” cm NTP-MV-17-0098 azonostszm plyzatt.
A tmogats sszkltsge:
1 500 000 Ft
Clunk, a plyzti kirssal sszhangban olyan programok megvalstsa volt a nptnc terletn, melynek segtsgvel a kiemelked kpessgekkel rendelkez tanulinknak tovbbi fejldst biztostunk. Ezzel sikerlmnyhez juttattuk tanulinkat, a tbbiek szmra kvetend pldt mutattunk. A tanrn kvli foglalkozsok alkalmval a Bodrogkz tnclpseit dolgoztuk fel, a projekt vgn pedig ezekbl egy nll koreogrfit mutattak be a gyerekek.
Konkrt clok:
- Heti 2 rban hagyomnyos npi jtkokat, npi nekeket sajttottak el. Tnctpusokat, tncrendeket sznpadi tncmvszetet ismertek meg, tszve a helyi falusi let hagyomnyainak feleleventsvel.
- A tehetsggondoz program tematikjhoz kapcsold 1 napos kulturlis programot szerveztnk.
- A tehetsggondoz program tematikjhoz kapcsold mzeumpedaggiai foglalkozsokon vettek rszt.
- Kls elad meghvsa
- Produktumot hoztunk ltre
Tehetsggondoz mdszereink f clja, a tehetsgek ers oldalnak (ritmus, testtarts, trlts, zenei halls, emlkezet, fantzia, logikus gondolkods stb.) egynre szabott fejlesztse volt. Ezt elssorban gazdagtssal, dstssal rtk el a mhelymunkk segtsgvel. A gyermekek egy-egy terleten rengeteg ismeretanyagot halmoztak fel.
A tnclpsek elsajttsa eltt rviden megismertettk a dikokkal a tnchoz kapcsold szoksokat, mivel a Bodrogkz hagyomnyai nagy mrtkben feltrtak, ezrt tanuli kiselads (prban vagy nllan) formjban valstottuk meg. A dalok, tnclpsek (Bodrogkzi jtkok, karcsai csrds, verbunk) elsajttsa, memorizlsa jtkos formban trtnt, melynek segtsgvel fejldtt fantzijuk, logikus gondolkodsuk ritmusrzkk stb. Figyelmet fordtottunk a gyenge oldalak (nismeret fejlesztse, hatkony kommunikci fejlesztse, konfliktustrs s kezels, trsas egyttmkds) fejlesztsre is, a tanuls- s szemlyisgfejlesztsre, a szorongsok oldsra ill. a lazt, kzssgi programokra is. Munknk sorn ptettnk a szoros, szemlyes kapcsolatokra, nemcsak tanr s nvendk kztt, de a dikok s a hasonl rdekldsi kr felntt csoportok kztt is. Ez utbbi egy kzs tnchz keretben valsult meg, ahol a nvendkek a jtk rmn tl a kzssghez val tartozs lmnyvel is gazdagodtak (szocializci). A tanuli kiseladsokra trtn kzs felkszls, egyttmkdst, egyttgondolkodst, egymsra val odafigyelst ignyelt, bodrogkzi jtkok (fik s lnyok vegyesen), verbunk (fik), zldgjrs (lnyok) szintn, melyek nagy mrtkben hozzjrultak a szemlyisg-tnyezk fejldshez. Iskolnkban a kivlan kreatv, tehetsg gretes gyermekek fejlesztse kt skon trtnt:
- a napi tevkenysgekbe gyazva
- a fejleszt tehetsggondoz foglalkozsok keretben.
- rendezvnyek, mzeumpedaggiai foglalkozsok, szakeladk segtsgvel
Iskolai munknk sorn a kivlan kreatv gyermekek sajt csoportjukban lik iskols letket. Ktelessgnk, hogy olyan lgkrt alaktsunk ki a gyermekek krl, amely ket elfogadja, szemlyisgknek fejldst segti.
A kivlan kreatv gyermekek gondozsa a plyzati programmal trtnt. Ennek keretben az tlag feletti rtelmi kpessgekkel, kreativitssal s ehhez kapcsold feladat elktelezettsggel rendelkez tehetsgeknek, olyan jtkos foglalkozsokat tartottunk, ami kielgti tg rdekldsi terletket, illetve tovbb bvti azt.
A plyzat keretben tervezett tncelads, mzeumpedaggiai foglalkozs, tnchz a tanulk lelki feltltdst segtette, hiszen rdekldsi krknek megfelel szabadids programokban vettek rszt.
A Pimpka tehetsggondoz kr tagjai
Bandor Norbert, Bandor Veronika Lejla, Benedek Luca, Dakos Katalin, Galyas Mikls Lszl, Lnrt Lilla, Mazin Mikls, Mazin Rebeka, Pong Norbert, Rajna Szabina Dorina, Tth Levente, Tth Tams
A kr vezetje: Gyngy Ilona nptncpedaggus
|